His Forum

His'lerinize Güvenin


    **Honda CBR1000RR Fireblade hakkında herşey**

    Paylaş
    avatar
    Burak_ADM!N
    Admin
    Admin

    Erkek
    Mesaj Sayısı : 1396
    Yaş : 26
    Nerden : İstanbul Velibaba
    Lakap : Bureska
    Kayıt tarihi : 17/02/08

    default **Honda CBR1000RR Fireblade hakkında herşey**

    Mesaj tarafından Burak_ADM!N Bir Ptsi Haz. 30, 2008 1:52 am

    Honda CBR1000RR Fireblade


    MotoGP’de yarışan en iyi motosiklet olan RC211V’den esinlenerek yarış
    teknolojisiyle üretilen, 1000cc kategorisindeki motosikletlerin hem
    sokaklarda, hem de yarış pistlerinde performans gösteren bir
    motosiklettir. İlk kez 2004 yılında piyasaya sürülmüştür. Genelde
    birçok modelde iki senede bir motorda değişiklik yapan Honda, 2006
    yılında CBR1000RR üzerinde de modifikasyonlar yaparak, motoru zaman
    içerisinde mükemmelleştirdi.






    Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı, 16 sübaplı, DOHC sıralı 4 silindirli
    Motor hacmi (cc) 998
    Silindir çapı& strok (mm) 75 x 56.5
    Sıkıştırma oranı 12.2 : 1
    Yakıt sistemi PGM-DSFI elektronik yakıt ateşleme sistemi
    Max güç (ps @ dev/dak) 172 / 11250
    Max tork (Nm @ dev/dak) 114.5 / 10000
    Ateşleme Elektrik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
    Çalıştırma Elektrikli
    Şanzıman 6 vites
    Güç Aktarımı O-Ringli zincirli
    Boyutlar (UxGxY)(mm) 2030 x 720 x 1120
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1405
    Sele yüksekliği (mm) 831
    Yerden açıklık (mm) 130
    Yakıt kapasitesi (litre) 18 (4lt yedek dahil)
    Tekerlekler
    Ön/Arka 3 kollu alüminyum döküm
    Lastikler Ön 120 / 70 ZR17 M/C (58W)
    Arka 190 / 50 ZR17 M/C (73W)
    Süspansiyon Ön Kademesiz ön yükleme, sıkıştırma ve açılma ayarlı, 43
    mm´lik ters HMAS kartuş tipi teleskobik çatal, 120 mm esneme aralığı
    Arka 13 kademeli ön yükleme ve kademesiz sıkıştırma ve açılma ayarlı,
    gaz şarjlı HMAS amörtisörlü ünit pro link, 135 mm esneme aralığı
    Frenler Ön 4 piston kaliperli 320x4,5 mm hidrolik çift disk, cüruflu metal balatalı
    Arka Tek piston kaliperli 220x5 mm hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
    Ağırlık 176 kg
    Renk seçenekleri Gümüş, Siyah, Kırmızı


    RC211V



    Yeni 2006 modelindeki modifikasyonlar :

    2006 modelinin daha önceki modellere göre en önemli özellikleri daha
    hafif olması, çok daha çabuk hızlanması ve çok daha kolay
    kullanılabilir olmasıdır. Yeni modelde performans arttırıcı bazı
    değişiklikler yapılmıştır. 11500rpm olan maksimum devir 12200rpm’ye
    yükseltilmiştir. Silindirlerde değişiklik olmamasına rağmen strok 54mm
    den 56.5mm’e çıkartılmıştır. Silindir başlarındaki giriş kanalları
    genişletilerek yanma odalarına daha fazla hava
    yakıt karışımı girmesi sağlanmıştır. Çıkış kanalları da büyütülerek
    yanma odalarının çok daha çabuk boşaltılması sağlanmıştır. Yanma
    odaları daraltılarak sıkıştırma oranı 11.9:1’den 12.2:1’e
    yükseltilmiştir. Supaplara çift supap yayı konmuştur. Giriş kanalı
    supaplarının şekli değiştirilmiştir. Yüksek hızlarda daha fazla
    dayanıklılık için çelik alaşımdan yeni bir krank mili takılmıştır.
    Titreşimi engellemek için dengeleyici şaft kullanılmıştır. ECU yakıt
    enjektör sistemi yeniden programlanmıştır. Dinamo kapağı magnezyumdan
    yapılmıştır. Daha yüksek performans sağlamak için arka dişli 2 diş
    arttırıldı. Bu motorun çok daha çabuk hızlanmasını sağlar. Radyatör
    tamamen değiştirilerek alüminyumdan yapıldı ve motorun 700gr
    hafiflemesi sağlandı. Direksiyon başı gidon açıları değiştirilerek
    tekerlekler arası mesafe 10mm kısaltılmıştır. Fren diklerinin çapı
    310mm’den 320mm’ye yükseltilmiş, kalınlıkları 5mm’den 4.5mm’ye
    azaltılarak 300gr hafiflik sağlanmıştır. Çelik ve titanyumdan üretilen
    egsoz sistemi tamamen yeni baştan tasarlanarak motorun toplamda 1.5kg
    hafiflemesi sağlanmıştır. Yeni keskin açılı burun sayesinde CBR1000RR,
    MotoGP şampiyonu olan RC211V’ye daha çok benzemektedir. Farlarda da
    değişiklik yapılarak daha agresif bir görünüm sağlanmıştır. Yan
    grenajlar küçültülüp yuvarlaklaştırılarak hem daha kolay kullanım, hem
    de motorun daha kısa sürede soğumasını sağlamıştır. Benzin deposu
    kısaltılarak sürücüyü motorun ağırlık merkezine yakınlaşması
    sağlanmıştır. Çevre kirliliğini önlemek için motorun Euro-3 noramlarına
    uygun olması sağlandı. Avrupa modellerinde arka çatal siyah, sinyallar
    beyaz; Amerika modellerinde arka çatal gri, sinyaller turuncudur.
    Motosiklet fabrikadan Bridgestone Battlax BT015 veya Pirelli Diablo
    Corsa lastikleri ile geliyor. Battlax BT015, Bridgestone tarafından
    2006 model CBR1000RR için özel üretilmiş bir lastik. Performansı
    oldukça iyi.



    HESD (Honda Electronic Steering Damper)




    Yıllardan beri varolan bir sistem olmasına rağmen, elektronik
    direksiyon amortisörü satılan standart motorlarda dünyada sadece
    CBR1000RR’da kullanılan bir teknoloji ve bana kalırsa bu motoru diğer
    1000cc motorlarından üstün kılan en büyük özellik.

    Motosikletin sınırlarının zorlandığı durumlarda, bu sistem motorun
    süratine ve hızlanmasına bağlı olarak devreye girerek en ideal
    süspansiyonu sağlıyor. Düşük hızlarda ana supap ardına kadar açılıyor
    ve süspansiyon etkisi minimize ediliyor. Sürat ve hızlanma arttıkça yağ
    içerisinde, sistem tarafından yönetilen, yatay olarak konumlandırılmış
    manyetik bobin sayesinde süspansiyonun elektronik olarak ayarlanması
    sağlanıyor. Bence 600cc ve üzeri her yarış motorunda olması gereken bir
    özellik. Motor çok yavaş giderken gidon o kadar yumuşak oluyor ki iki
    elinizi bırakamıyorsunuz, gidon yüksek süratlerde de beton gibi
    ağırlaşıyor, asfalttaki bozukluklardan hiç etkilenmiyorsunuz. Çok
    faydasını gördüm.

    Valf Açık Konumu



    Valf Kapalı Konumu



    HESD hakkında detaylı bilgi
    http://world.honda.com/motorcycle-technology/hesd/

    Alıntıdır


    _________________
    First Tuning Yönetim Başkanı
    Sizlere Daha İyi Bir Hizmet Vermek İçin Çalışacağız!..


    avatar
    bureska
    alt seviye
    alt seviye

    Erkek
    Mesaj Sayısı : 72
    Yaş : 26
    Nerden : İstanbul
    Lakap : Bureska
    Kayıt tarihi : 17/02/08

    default Geri: **Honda CBR1000RR Fireblade hakkında herşey**

    Mesaj tarafından bureska Bir Çarş. Tem. 30, 2008 2:42 am

    Saolasın Ogrenmıs olduk Dıkkat edersek Tabi

      Forum Saati Ptsi Kas. 19, 2018 9:01 am